Frontalkrock



klockan började bli mycket så tog min cykel och trampade in mot Högsby för att hämta mina tågbiljetter som bokats! Gick dessutom upp om hos morsan för att snacka lite, om hur sjukt dåligt alla förbannade bilister kör! Vart tog dem körkort för någonstans. Va nära att bli påkörd flertag gånger påvägen in. Så tog jag min Cykel och skulle trampa hemmåt igen! Tog det lugnt och mötte flertal bilar och lastbilar.

PRECIS UTANFÖR HÖGSBY....
möter jag en opel och en Röd Volvo, Precis där jag cyklade får volvon för sig att svänga ut och köra om Opeln! han har mitt framför mig och allting bara frös för mig, jag var helt off. Av ren chock var jag nära att rycka in mot vägen men som tur var gjorde jag inte detta! Och han ryckte in till sin sida igen och slickade nästan sidan på mig, hade varit kört om jag hade fått panik och ryckt i styret! (han körde cp fort).

STANNADE VID VÄGEN..
Hoppade av cykeln och kände hur pulsen bankade i hela min kropp, jag var helt tom i huvudet och förstod inte riktigt vad som hade hänt där för några minuter.. Allt jag tänkte va "NU ÄR DET KÖRT FÖR MIG.." när jag såg bilen komma mot mig.. Tänk om han inte hade ryckt innåt i tid? Eller om jag hade kommit cyklandes fortare? Herregud, ingen hade ju vetat om vad som hänt??
Allt passerade satan i mina tankar...

Jag började gråta och satt mig ner...Paniken och chocken tog över.

RINGDE MORSAN
berättade för morsan vad som hade hänt, och hon talade lugnt till mig. Tyvärr tänkte inte jag på att ta hans plåtnummer, jag hade bara tankarna "NU ÄR DET KÖRT" i huvudet och såg bara bilen och alla tankar som flashade förbi. När hon hade lugnat ner mig så tog jag mig upp på cykeln igen och började cykla hemmåt.. Varenda Bil, Lastbil, Buss, Traktorer skrämmde mig, jag var tvungen att stanna och skakade när jag hörde bilar bakom mig, Kändes som små hjärtinfarkter (när man blir riktigt skrämd)


Tack & Lov
Att det inte gick värre :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0