Life as we know

Det är svårt att förstå, att se vad som hänt
Ni vet inte alls vilken sorg jag har kännt
Jag stäcker på mig och sätter på ett smile
Men ingen kan se om det är ärligt eller falskt
Spela teater varje dag, jag borde få en Oscar
Min själ är sårad, men jag är inte krossad
Aldrig har ni lyckats släcka min glöd
Det lär aldrig hända, innan du är död
För jag kommer aldrig låta ondskan vinna
Håller kvar vid hoppet, tills jag upphör att finnas
Tänker aldrig falla till botten som andra
Håller huvudet högt, över alla er andra
Framtiden den ljusnar det vet jag mycket väl
Det gäller bara att härda tills man är där
.
.
Låt aldrig någon få dig att förstöra dig själv
Stanna kvar på toppen, för det lönar sig sen
Du är en vinnare och ska så förbli
Glöm aldrig! Att vinnarna är vi
Har kämpat genom eld, glas och tårar
Har ständigt blivit nedslagen, hatad och sårad
Men jag fortsätter ändå kämpa imot strömmen
Aldrig att jag tänker ge upp drömmen
Om att någon kommer älska mig för den jag är
En skadad, sorgsen och ensam själ
En vacker dag ska min själ bli hel
Det gäller att ej på vägen falla ner
Var stark o kämpa på
Genom eld o glas det tjänar du på
.
.
.
[Emelie Mårtensson 11.10.11]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0